Stadswandeling Spoorzone

Afmelden

netietivitca.[antispam].@kvgberkelenschot.nl

Toelichting:

Stadsgidserij Tilburg verzorgt vele wandelingen in en rond Tilburg. De Spoorzone is één van die wandelingen. Jaren geleden hebben we met een gids de Spoorzone gezien, een gebied dat toen in wording was.  Nu is een groot gedeelte klaar en een bezoek meer dan waard.

De heer Beerens, medewerker van de Stadsgidserij, zegt het volgende: “De Spoorzone, een gebied met gebouwen waar ooit generaties arbeiders letterlijk en figuurlijk hun sporen verdienden, gebouwen die nu stuk voor stuk een andere invulling hebben gekregen. Een gebied waar men voorlopig nog niet is uitgebouwd. Hotel, parkeergarages, horecagelegenheden, woningen... enz. Een gebied met als topper de prachtige LocHal, die huisvesting biedt aan Bibliotheek Midden Brabant Nieuwe Stijl, Seats2meet en de Kunstloc, een gebouw met een geweldige historie, nu al genoemd als huiskamer van Tilburg. Je moet er over mee kunnen praten....”

De LocHal is - met acht concurrenten - door de branchevereniging van Nederlandse architectenbureaus genomineerd voor Gebouw van het Jaar in de categorie leefbaarheid en sociale cohesie.

Koffie/thee na de wandeling.

spoorzone