smet-koffieconcert

Afmelden

netietivitca.[antispam].@kvgberkelenschot.nl

Toelichting:

Dankzij het Tivolifonds is het Cenakel, een voormalig klooster, behouden gebleven en worden er sinds 1998 concerten gegeven in de kapel met prachtige akoestiek. Voor dit koffieconcert is het befaamde Tsjechische Trio Martinů (piano, viool, cello) in huis gehaald. Het ontstond in 1990 aan het Praags Conservatorium en zij vieren dit jaar hun 30-jarig jubileum. Het Trio speelt sinds de oprichting in dezelfde formatie; goede vrienden met hetzelfde gevoel voor muziek, die elkaar zonder woorden begrijpen. Alle drie de leden zijn vooraanstaande solisten en maken geregeld opnames voor de Tsjechische Radio. Het zijn internationale topmusici. Er wordt van hen gezegd dat zij Dvořák in hun bloed hebben. Het Trio speelt werken van Suk, Martinů en Dvořák. Wie van mooie, klassieke muziek houdt, komt bij dit concert zeker aan zijn trekken.