RONDLEIDING EVOLUON EINDHOVEN

rondleiding-evoluon-eindhoven

Het Evoluon is een discusvormig gebouw met een futuristische, op een vliegende schotel gelijkende, koepel. Het werd in 1966 ter gelegenheid van het 75 jarig bestaan van Philips aangeboden aan de stad Eindhoven. Ontworpen door de architecten Louis Kalff en Leo de Bever. In 2018 aangewezen als rijksmonument en in 2022 heropend als museum onder leiding van Next Nature.
De expositie RetroFuture laat je meevoeren naar de toekomst van gisteren. RetroFuture verkent hoe we in het verleden naar de toekomst keken en wat nu onze verwachtingen van de toekomst zijn. RetroFuture is ’s werelds eerste grote tentoonstelling over de toekomst van het verleden.
Wat gisteren vreemd, onwennig en kunstmatig was, is vandaag vertrouwd en zelfs natuurlijk. Grote vraag is hoe onze wereld er uit zal zien over 5 jaar, 50 of zelfs 100 jaar. Het zijn de kunstenaars, ontwerpers, wetenschappers en grote denkers die tastbaar maken wat anderen nog niet zien.

Programma:
11.45 uur ontvangst
12.00 uur koffie/thee met gebak
12.30 uur rondleiding met gids, duur 90 minuten

Na de rondleiding is er de mogelijkheid om op eigen gelegenheid rond te kijken of om te lunchen (voor eigen rekening).

Datum woensdagochtend 11 september
daarna op eigen gelegenheid
Plaats Evoluon
Noord Brabantlaan 1a