hoedjes

Lezing "Doemscenario's komen elke dag voorbij"

Waarom we optimistisch mogen zijn, en dat toch niet kunnen,
door de heer Ralf Bodelier

woensdagavond 27 november 2019

20:00 - 22:00 uur

Ons Koningsoord, Trappistinnentuin 77, B-E

leden € 9,00; niet-leden € 10,00;

incl. koffie/thee

Contactpersoon

Antoinette Lombarts

e-mail antoinette@kvgberkelenschot.nl

Afmelden

netietivitca.[antispam].@kvgberkelenschot.nl

Toelichting:

Ralf Bodelier gaat met ons in gesprek over de bemoedigende vooruitgang die we wereldwijd boeken en die we maar amper terug zien in de media. Hij buigt zich over de vraag waarom we zo vaak pessimistisch zijn en hoe we dat kunnen veranderen. “We boeken vooruitgang omdat miljoenen mensen dag in en dag uit werken aan een betere wereld; van mantelzorgers tot politici, van ondernemer tot milieuactivist. Willen we ons in blijven zetten voor een betere wereld, dan is het nodig om onszelf te inspireren met de vooruitgang die we dagelijks boeken.”

Omdat we denken dat u zeker bekenden heeft die geïnteresseerd zijn in dit onderwerp, heten wij ook uw introducés van harte welkom.

Ralf Bodelier werkt als journalist en onderzoeker veelvuldig in Afrika en het Midden-Oosten. Hij is leider van World’s Best News, een organisatie van journalisten die Nederlanders wil inspireren met vooruitgang. Hij publiceerde vele boeken over uiteenlopende onderwerpen.

lezing-ralf-bodelier